dimecres, 13 d’abril del 2011

Rogaine de Collserola: Els punts al cap no compten a les rogaines.

Segona rogaine de la temporada i déu n’hi do l’aventura que ens esperava!. Aquesta vegada era a l'entorn natural més proper de la capital, el Parc Natural de Collserola. Novament vaig quedar fascinat per les vistes que des d'allà es poden contemplar per totes bandes: Barcelona, el Mediterrani, la costa del Maresme, la plana del Vallès, Montserrat, el Montseny,...

    La torre de Collserola.

A diferència d’altres vegades crec que vam escollir un bon recorregut (63-92-31-43-81-44-55-74-91-83-62-54-53-(72)*-F)  fet que ens va permetre anar enllaçant fites sense necessitat de fer masses voltes, ni fer culs de sac. Vam sumar forces punts, tants que si no ens hagués passat res fora del normal haguéssim aconseguit un excel·lent resultat, podent quedar quarts o fins i tot pujar al podi. Però estava clar que dissabte no era el nostre dia de sort.

 Vista de Barcelona en direcció al Maresme des del Passeig de les Aigües.

En primer lloc, aprofitant que feia un sol esplèndid i una calor feixuga vaig decidir posar-me una gorra, jo que no en duc mai, una peça que va molt bé per no agafar una insolació, però també et redueix molt el camp de visió. Doncs bé, en un camí estret anant de la fita 74 a la 91, no vaig veure un arbre tombat al mig del camí, vaig impactar amb el cap de ple i em vaig fer un trau d’uns 2 cms de longitud. Va començar a rajar sang a un ritme inquietant, però sort que tenia al costat a la Núria i una farmaciola i de seguida vam poder aturar l’hemorràgia. En cap moment vaig perdre els nervis ni em vaig marejar, segurament en una cursa a peu, i sol, no descarto que hagués estat diferent, ja que en moments així la companyia ajuda molt. En aquest punt tot just duiem unes tres hores, érem a la zona més allunyada de meta i, com que em trobava prou bé i la ferida ja no sagnava vam decidir seguir, evidentment anant a una velocitat menys.


A la Núria les sabates li van jugar una mala passada ja que al ser força noves encara no estaven del tot adaptades als seus peus. Les conseqüències d’això van ser unes encetades i unes butllofes que només mirar-les feien mal, un dolor que se li repetia a cada pas i només intentar trotar ja era un martiri per ella. Per altra banda, a la fita 72, vam arribar fins al lloc on havia d'estar col·locada, just a tocar de l’aigua del Pantà de Vallvidrera, al costat d’una passera. Però per sorpresa nostra va ser que no hi era, l’havien robat. Vam mirar-nos-ho bé uns 5-8 minuts, vam rastrejar una mica pels voltants, però no la vam localitzar i al final la vam deixar. Però vam perdre un temps d’or per intentar arribar a temps a meta.

Pantà de Vallvidrera. La fita 72 havia ser just a la punta d'aquesta passera, tocant de l'aigua.

Entre una cosa i una altra, això no va ser possible i vam acabar fitant l’arribada 12 minuts tard, fet que ens va suposar una penalització de 20 punts, passant dels 86 als 66 punts. Malgrat tot vam acabar força satisfets amb el resultat obtingut, ja que té prou mèrit haver-la pogut acabar.

A part de la Núria, volia agrair també l’ajuda que diverses parelles ens van prestar i per aturar la seva cursa preocupant-se pel meu estat. També a l’Anna V. del COC per haver-me fet de metgessa a l'arribada durant la seva estona de lleure i pel personal de l’ambulància per haver-me curat la ferida. Però la història no va acabar aquí, tant l’Anna com el personal de l’ambulància em van recomanar que passés per l’Hospital a que em donessin un cop d’ull perquè creien que la ferida necessitava algun punt. Jo només arribar a Vic me'n vaig anar cap a l’Hospital General, i efectivament, em van posar dos punts i a més, la vacuna del tètanus, ja que des dels 14 anys que no me l’havien tornat a posar i ja tocava.

 Trau al cap amb els 2 punts.

Espero que a la propera rogaine tots els punts es quedin al paper dels resultats i tornem a gaudir d'una prova sense incidències.

_____________________________________________________________


[Resultats]:
 • Rogainers UEVic > Mixtes Sènior > 17ens/35 > 6h12’00’’ > 86 punts > penalització: 20 punts > punts finals: 66.





4 comentaris:

  1. Ja era hora de penja l'aventura, molt ben il·lustrat l'incident, sense el dibuix hem ves costat imaginar-m'ho...jejeje. Així a la pròxima estarà més atent. Però trobo que no es escusa per esta tota la setmana sense entrenar ;P

    Girabent

    ResponElimina
  2. Quin estil que tinc dibuixant eh! xD Es que com que no tenim imatges del moment, què millor que fer un dibuix? Ara em fas sentir malament, quedem doncs avui cap a les 20h per anar a córrer? A on, Riuprimer, Aiguafreda, Vic,...?

    ResponElimina
  3. Jeje molt bo el dibuix, però ara falta el dibuix de l'esgarrapda.. ai de la ferida a la cuixa de la Núria, que jo encara ara no acabo de entendre... :) per cert duieu farmaciola?

    ResponElimina
  4. L'esgarrapada a la cuixa s'ho va fer pujant un petit marge, prop de la sortida. Si que dúiem una farmaciola, va anar molt bé per solucionar ràpid l'incident. Per cert, avui ja m'han tret els punts! :)

    ResponElimina