dilluns, 4 d’abril del 2011

Parc del Cretaci. Copa Catalana: Coi de 17!

Després de l’aturada hivernal, amb la cursa del Parc del Cretaci a Figuerola d'Orcau (el Pallars Jussà) del passat cap de setmana es donava el tret de sortida a la temporada oficial amb la primera prova de Copa Catalana. Tot i que el mapa del Parc del Cretaci s’havia utilitzat fa uns quants anys, en el meu cas era la primera vegada que hi corria. Per veure com era el terreny i què em trobaria durant la cursa, vaig fer un cop d’ull al mapa antic que hi havia penjat al plafó de la zona de competició. Hi havia un color que destacava per sobre dels altres, el color groc dels camps de conreu. Vaig pensar que seria una cursa ràpida, per molts camins i rodejant camps, sense massa desnivell ni una gran dificultat tècnica. Però molt sovint les aparences enganyen i a l’hora de la veritat vaig ser sorprès, sobretot al tram final, amb una part de la cursa força tècnica.


Vaig sortir amb una mica de son, no estic acostumat a llevar-me a les 5h45 i a més, l’hora dormida de menys es notava. Però de seguida amb els primers passos en cursa poc a poc em vaig anar asserenant, potser perquè la primera part de la cursa era força ràpida. La 2 i la 4 no les vaig atacar bé i em vaig desviar massa a l’esquerra perdent uns segons. El primer error greu, d’uns 2 minuts, el vaig fer per anar a la 6 ja que sortint de la 5 vaig donar la categoria de camí a un pas terrós sense vegetació i em vaig desviar en direcció nord fins a sortir enmig de dos grans camps. Un cop reubicat vaig anar a buscar el camí i ràpidament vaig córrer cap els xaragalls on en un d’ells hi havia la fita 6. Fins la 8 novament les fites eren de córrer, tot i que calia mantenir la concentració. Després del primer terç de la cursa anava prou bé, 8è a 6’02’’ del primer.

Sortint de la 8 vaig anar a buscar el camp per saber si el podia travessar, al veure’l conreat vaig decidir rodejar-lo per la part sud. Vaig fer una bona volta però es podia córrer bé. Un cop al mur no vaig afinar el rumb i em vaig desplaçar un xic a la dreta i vaig anar a topar amb la primera petita construcció en ruïnes. Al no trobar-hi el control, vaig mirar al mapa i vaig veure que no era a la construcció correcta, i rodejant el verd 3 la vaig trobar. A la 10, novament vaig perdre temps, un minut i mig ben bo, ja que em va costar identificar els elements del mapa sobre el terreny, vora el punt d’atac. De la 11 a la 14 força bé, marcant fins i tot el millor parcial a la 12 i sense perdre masses segons a les tirades llargues.

Amb la 15 el terreny canviava completament i s’arribava a la part més tècnica del circuit. Amb una mica més d’atenció que fins aleshores per no equivocar-me, vaig traçar força bé la ruta per les fites 15 i 16, però a la 17 vaig fer la cagada grossa de la cursa, on vaig perdre ben bé 9 minuts. En el primer intent d'atac des del camí, vaig seguir les corbes de nivell però no ho veia clar i vaig decidir recular fins al camí per atacar de nou. Aquesta vegada em vaig passar i vaig anar espetegar al costat del gran esperó de roca amb tallats per banda i que hi ha sota el número 17, però que en cursa no vaig saber veure al mapa. Al no veure-ho clar de nou, vaig decidir tornar anar al camí per recuperar la posició, quan de sobte em vaig trobar la fita davant meu. Amb aquesta errada de cop vaig passar de la 7a posició a la 14a amb una diferència de 17’07’’ del líder, enviant a n’orris la possibilitat de fer un excel·lent resultat a la primera cursa de l’any de Copa. Com mostra el gràfic de l’splitsbrowser es pot veure la dimensió de l’errada. Penso que sinó l’hagués comès, hagués pogut estar força a prop del resultat final d’en Jordi B.


De la 18 a meta em vaig enganxar un xic a la 19, perdent un parell de minuts més, on després de vorejar el camp, córrer pel camí i llençar-me pendent avall, em va costar identificar el camí discontinu sobre del terreny, fet que em va fer dubtar i em vaig parar un moment a reflexionar fins que en vaig estar convençut, vaig girar cap a l'est i dins d’un tanc d’aigua ben amagadeta la vaig trobar. La 21, enmig dels xaragalls em va agradar molt,  potser és una zona que hagués pogut donar més joc col·locant-hi algun control més, tot i que era una zona propícia per equivocar-se, al ser tècnica i estar tant a prop de l’arribada.

Al final, tot i no haver fet una mala cursa, me’n vaig tornar a casa no content del tot. Alhora que em va quedar clar l’objectiu de la temporada que serà el de no perdre més de 10 minuts respecte els joves que aquesta temporada han pujat d’H20 i la resta de fores de sèrie de la categoria, alguns dels quals a Figuerola d'Orcau participaven al Campionat Universitari.

______________________________________________________________


[Resultats]:
 • H21A > 8,6km ; 250m ; 23c > 14è/35 > 1h36’25’’ > +20’18’’

 [WinSplits]: 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada