dimecres, 23 de març del 2011

XXIII Trofeo Int. Murcia Costa Cálida (I): Una de freda...

Per segon divendres consecutiu enfilàvem l’autopista cap al "sur". Tot i les més de 6 hores de viatge, es van fer força amenes i a una hora raonable (vora la 1 de la nit) vam arribar al "suelo duro" de Cehegín (Múrcia). Tenia moltes ganes d’orientar-me al Coto de las Maravillas perquè havia sentit molt bones opinions d'orientadors que hi havien anat l'any passat, i realment no em va decepcionar gens. Vaig gaudir d'aquest terreny fantàstic en molts sentits, també per l'elevat grau de dificultat tècnica, un mapa caracteritzat per un laberint de tàlvegs, petits rius i torrents secs, que requerien estar concentrat en tot moment.

En termes generals, podria resumir els resultats del cap de setmana en un desastre de cursa dissabte i, en canvi, en una bona cursa diumenge. O sigui, seguint la línia de fer-ho més bé a les mitges.

A la cursa de llarga distància vaig fer errors de tot tipus. Tot i que vaig començar prou bé, a la fita 3 ja em vaig enganxar, malgrat que penso que vaig escollir una bona ruta. Vaig sortir de la 2 pel fons d’un dels tàlvegs en direcció als 3 passos de la tanca i allà vaig seguir corrent per un riu sec paral·lel al camí fins a un prominent esperó. Des d’aquí vaig intentar atacar la fita dues vegades sense èxit, primer em vaig quedar curt i després me la vaig passar. Finalment a la tercera ho vaig aconseguir, però ja havia perdut ben bé 9 minuts. Les següents (4-5-6-7) bé, marcant temps força bons per les meves possibilitats, i a la 6, una de les tirades llargues, crec que vaig escollir una bona ruta. De la 5 vaig sortir pel fons del torrent sec per anar a buscar un dels passos oberts a la tanca. D’allà vaig anar remuntant corbes de nivell en direcció nord-oest fins la gran clariana rectangular, per després accedir al camí pel pas de la tanca. Vaig córrer un bon tram fins a una corba que feia el camí, on a nivell podia retallar, malgrat estar una mica brut de vegetació, i arribar directament al pas de la tanca que volia agafar. Vaig seguir a nivell fins al primer petit coll, des d’on vaig llençar-me pendent avall fins la fita 6.


A la 8 la vaig tornar a espifiar. Vaig seguir pel riu i vaig remuntar fins al coll, a prop dels imponents tallats. Després del coll, i un cop al turó arrodonit, volia baixar per un dels dos petits tàlvegs paral·lels, però no els vaig reconèixer, tardant massa a llençar-me i fet que em va fer desviar massa a l’esquerre, sortint de mapa, ja que allà també hi havia un tàlveg. Després un cop a baix, vaig agafar el primer tàlveg pensant-me que era el bo, però no, jo era al de l’esquerra del correcte, i al no trobar la fita em vaig pensar que era al de la dreta, és a dir fent un error paral·lel. Vaig voler-ho rectificar anant en direcció nord i l'únic que vaig aconseguir va ser tornar a sortir de mapa. Un cop em vaig ubicar bé no em va costar gens trobar-la, però ja havia perdut 5 minuts més. De la 9 a la 16 me’n vaig ensortir prou bé, no vaig fer cap errada destacable que em fes perdre més minuts del normal.

Ara bé l’errada en majúscules de la cursa la vaig fer a la 17, perdent 11 minuts. Només cal veure el recorregut al mapa. Primer, vaig córrer pel camí, fent volta i menjant-me força desnivell innecessari, i després a la corba del camí molt tancada des d’on el vaig deixar, em vaig anar desviant fins a unes basses prop d’un altre camí. I per postres, el rumb el vaig tornar a fer malament i vaig anar espetegar a la 18. Un cop a la 18 va ser fàcil arribar a la 17. L'ideal hagués estat, des del pas de la tanca, seguir un dels torrents secs fins al següent camí i d’allà llençar-me per un tàlveg que conduïa a una gran clariana, des d’on  hagués sigut senzill atacar-la. Més malament no ho vaig poder fer, el cansament i la calor es notaven, i l'oxigen ja no devia arribar del tot al cervell.

Una cursa per oblidar, però tenint present els greus errors perquè no tornin a passar. Per altra banda, malgrat tot, m’ho vaig passar pipa orientant-me en un terreny esplèndid per a la pràctica d’aquest esport.

______________________________________________________________

 [Resultats]:
• Llarga Distància > H21A > 7,6km ; 395m ; 21c > 44è/62 > 2h08'34’’ > +53’40’’


  
______________________________________________________________



A la tarda del mateix dissabte es va organitzar un sprint (no puntuable) pels carrers del nucli antic de Cehegín. Realment valia la pena participar-hi ja que la trama de carrers, estrets i costeruts, la convertien en una prova molt interessant. A més al ser una cursa molt ràpida, qualsevol petit error et feia baixar un pilot de posicions a la classificació final.

Crec que vaig fer un sprint força bo, sense errors importants, i vaig acabar-lo satisfet. Malgrat això sempre s'han de pulir detalls, per exemple, a la 1 em vaig passar l'últim trencant  a l'esquerre, sortint a la placeta que hi ha sota el número 1; o a la 2, que hi havia d'haver anat pel carrer de sota, ja que no m'hagués costat localitzar-la (a la descripció indica clarament que és al peu), i encara sort que al mig del tallat hi havia unes petites "escales" naturals per accedir-hi. A la 3 podia haver anat a nivell per l’extrem nord del mapa, atacant la fita per baix, en comptes de pujar el fort desnivell i atacar-la per dalt com vaig fer, o per últim,  que a la sortida de la 5, vaig fer un xic de volta.

__________________________________________________________

 [Resultats]:
• Sprint > Homes Sènior > 2,1km ; 100m ; 13c > 41è/74 > 18’59’’ > +6’49’’

 [WinSplits]:
http://www.obasen.nu/winsplits/online/es/default.asp?page=table&databaseId=16412&categoryId=0




2 comentaris:

  1. Vec que et va agrada el circuit, amb les voltes que li vas fer...

    Eduard

    ResponElimina
  2. Coses que passen... :p Unes voltes "espectaculars", però la de la 16 a la 17 és la millor! xD Val més agafar-s'ho bé i enriure-se'n d'un mateix quan et passen aquestes coses! Apa, fins diumenge!

    ResponElimina