divendres, 18 de març del 2011

Torneig Int. Ciutat d’Utiel (II): Lleugera millora a la mitja.

Com és habitual, diumenge teníem cita amb la cursa de mitja distància. En aquest cas es disputava al mapa de Las Cabezuelas, un terreny contigu al de la llarga del dia anterior.

Només començar ja havíem de pujar un lleuger pendent i per anar a la 1 vaig travessar el bosc blanc des del triangle per anar a buscar l’ampli passadís de vegetació baixa entre dos límits de vegetació molt clars. No vaig calcular bé la distància i la vaig començar a buscar força abans. Sort que al bell mig del meu traçat hi havia una fita d’un altre circuit col·locada en una pedra, un element molt clar i que necessàriament havia d’estar cartografiat. Efectivament, al mapa tenia representada una pedra i gràcies això vaig poder resituar-me per després atacar bé el control i que estava ubicat en una petita depressió. De la 1-2 vaig traçar rumb i em vaig guiar per la forma de les clarianes, mentre que per la 3 vaig anar pel mig de la clariana fins al mur de pedra i d’allà vaig endinsar-me al bosc. Per la 4 i la 5 novament vaig traçar rumb, però en el darrer cas vaig desviar-me una mica a la dreta i vaig anar espetegar al camí, just davant del camp que no tocava. De seguida vaig veure que no era al lloc correcte i vaig continuar per la pista, passant entre els dos camps, i vaig agafar un camí força desdibuixat per accedir a la petita depressió on m’esperava la fita 5. A la 6 no vaig afinar bé a la zona dels tallats i murs de pedra, passant-me l’esperó, fet que ho vaig haver d’arreglar fent un bon salt des del dalt del mur, per després pujar a l’esperó i fitar. En aquesta primera part del circuit, malgrat no haver fet cap error greu, ocupava ja la posició 42a/67 amb un temps de 14’48’’ a +4’17’’ del líder.

 A punt de ser atrapat per en Jordi D. entre la fita 7-8. Foto: SD Correcaminos-O

Per la 7 vaig baixar fins la pista, vaig travessar primer el camp, després el bosc, la pista, un tros de camp més fins accedir al camí, on just al límit de vegetació vaig entrar al blanc per localitzar la petita clariana. Sortint cap a la 8 vaig passar per la clariana allargassada fins al petit desdoblament del camí i des d’allà a rumb fins a la pedra. La 9 i la 10 no presentaven gaire complicació. Primer vaig dirigir-me cap al camp i des del seu límit ja es reconeixia el bosquet on s’ubicava la fita. Des d’allà vaig agafar una altra clariana allargassada i vaig resseguir el límit de vegetació fins on feia una corba, just per on vaig entrar al bosc per localitzar la petita depressió. Per altra banda, de la 10-11, de clariana a clariana, vaig traçar de nou un rumb.

Com el dia anterior vaig perdre temps en l’elecció de la bona ruta en les tirades llargues. En aquesta ocasió, per anar a la 12, vaig decidir anar pel camí, estava fart de la vegetació i dels ratllats del mapa. Però no vaig adonar-me que anant pel camí pujava unes quantes corbes de nivell més que no pas si hagués anat pel fons de la vall. Quan estava a mitja pujada i vaig veure que ningú seguia el meu traçat, vaig pensar que novament l’havia espifiat. Un cop dalt del turó, vaig retallar un xic fins al camí, i allà on aquest feia una ‘s’ vaig tirar-me al bosc i a nivell vaig anar a buscar la clariana i el mur. En total vaig perdre uns 5 minuts ben bons, que em feien situar a la posició 53a/67 amb un temps de 38’26’’ a +12’12’’ del primer classificat.

Per anar a la 13 vaig anar a buscar el camí, vaig recorre’l fins a la seva bifurcació, d’allà vaig anar fins al coll i vaig descendir fins als tallats on hi havia la pedra on havien col·locat el control, penso que un xic massa amagat. Vaig seguir cap a la 14 descendint fins la clariana entremig dels murs, a nivell fins el camí, vaig girar en direcció nord-est, travessant el verd 1 fins al camí, des d’on la vaig atacar. De la 14-15 vaig seguir el camí, amb compte, perquè hi havia moltes desviacions que confonien una mica, mentre que de la 15-16 vaig anar a rumb. De la 16-17 vaig agafar el camí en direcció la línia, vaig passar per la dreta de la construcció i des d'allà vaig atacar-la, tot i que em va costar una mica trobar-la ja que en un principi em vaig desviar lleugerament a l’esquerra. Fins a la 18 vaig fer un bon sprint recorrent la pista, no costava gaire ja que feia baixada, i d’aquí fins a l’arribada passant per un torrent i per la mateixa zona enfangada del dia anterior.
 
 
Mirant el mapa entre la fita 7-8. Foto: SD Correcaminos-O

A tall de conclusió, cal que millori força tant a nivell físic com tècnic, a H21A ja no puc permetre'm segons quins errors, però tot i així, en general estic satisfet de la meva actuació durant les dues curses. Per altra banda, havent sentit els comentaris previs a la cursa, em pensava que seria un terreny molt més brut del què era. Si que algunes zones presentaven una vegetació força espessa, un factor no massa agradable per córrer, però tot i així en molts casos podies travessar-la sense excessiva dificultat i, per exemple, de verds 3 no n’hi havien, fet que a segons quins terrenys catalans són predominants.

Sincerament i per diversos motius, no han estat les millors curses de lliga espanyola en les que he pogut córrer, però tot i així he pogut viure i gaudir novament d’un cap de setmana d’orientació. A Cehegín més i espero que millor!

______________________________________________________________

 [Resultats]:
• Mitja Distància > H21A > 5km ; 185m ; 18c > 49è/67 > 57'08’’ > +16’59’’




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada