divendres, 18 de novembre del 2011

Meeting Orientamento Venezia 2011. Divertimento assoluto

Per segona vegada tenia la fortuna de viatjar a Venècia per participar en una nova edició del MOV, la 32a, d’una competició internacional d’orientació única gràcies a la complexitat de la trama urbana d’aquesta ciutat de la costa adriàtica del nord d’Itàlia. En aquesta ocasió vaig decidir apuntar-me a la categoria ME (homes elit) no perquè cregui que tingui la qualitat per ser-hi, sinó com un repte personal i perquè ja que viatjava fins allà no venia d’aquí córrer uns quants centenars de metres més. En total eren 11,2 kms lineals de cursa que si no ho recordo malament esdevé la cursa amb una major distància en la que mai he pogut córrer. Estava molt motivat i, cosa estranya en mi, no estava gens nerviós en una “gran cita” com aquesta on l’únic que havia de fer era sortir a córrer i gaudir al màxim ja que el resultat no era gens important tot i que òbviament volia fer-ho el millor possible.

I així va ser, sense cap mena de pressió vaig divertir-me com mai en una cursa i vaig poder fer un resultat bo per les meves possibilitats a elit (114è/160). No vaig parar de córrer a pràcticament cap moment de la cursa, anant concentrat al màxim i a la velocitat adequada que em permetien llegir el mapa contínuament i saber sempre on era. D'aquesta manera vaig aconseguir fregar l’error zero i ser molt regular durant tota la cursa. Em vaig equivocar poc i només puc comptabilitzar dues errades, un a la fita 2 (+40”) i l’altra a la fita 20 (+1”). Si bé és cert que alguna elecció de ruta potser no va ser l’òptima però almenys no vaig perdre temps innecessàriament dubtant, si ho veia clar em llençava cap aquella direcció.

La cursa estava dividida en dues parts ja que al control 18 de ME hi havia un canvi de mapa en un parc i just després teníem la tirada més llarga de la prova. I malgrat que pel MOV es calcula un desnivell de 0 metres, les cames em van quedar ressentides de l’esforç de travessar un total de 78 ponts i de pujar centenars d’esglaons.


En general un recorregut molt divertit i que passaves per una bona part de punts interessants de la ciutat i que l’únic inconvenient eren els turistes que feien de tap en els carrers més estrets. Corrent vaig entendre un comentari en italià que deia: “A qui se li acut organitzar una cursa a Venècia?” Doncs afortunadament a algú se li va acudir aquesta excel·lent idea i que en aquesta edició ha permès a més de 4.000 participants d’arreu del món gaudir de l’esport que els apassiona. 

Per acabar podeu veure les imatges enregistrades per la FISO durant la competició i que permeten fer-se una idea de com és una cursa d’orientació a Venècia (premeu aquest enllaç). O bé, podeu seguir la cursa sencera de l'orientador Jiři Vébr (H40) que amb una càmera personal va enregistrar tota la seva actuació al MOV, i gràcies al GPS, podeu veure paral·lelament les imatges amb el seu punt exacte sobre el mapa:









_____________________________________________________________

[Resultats]
• MOV > ME > 11,2km ; 0m ; 28c > 114è/160 > 1h42’48” > +32’54”




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada