dilluns, 7 de novembre del 2011

Challenge Alaric'o. Intensif-O

La tercera edició d’aquesta més que interessant competició en terres occitanes ens va oferir tres curses en menys de 24 hores al llarg del cap de setmana del 22 i 23 d'octubre, una triple sessió concentrada d’orientació  amb uns relleus, una nocturna i una llarga.

Els relleus es van celebrar en un terreny urbà incomparable, pels carrers, carrerons i places de la Cité de Carcassonne, alhora que també pels voltants de les muralles i torres que la tanquen preservant-ne un aire medieval encantador. Al no haver pogut córrer el Campionat de Catalunya de Relleus unes setmanes abans, aquests relleus es feien especials i tenia moltes més ganes de corre’ls. Amb els meus companys d’equip, en Jordi Bruguera i l’Ivan Catllà, vam completar força bé les tres curses obtenint un bon resultat, una 9a posició final entre més de quaranta equips masculins.

El traçat era molt divertit i ràpid, havies de pensar-t'ho bé a l'hora d'atacar una fita tot i que crec que va ser més complicada l’edició de fa dos anys. Per altra banda algun tram el vaig trobar massa repetitiu ja que havies de passar diverses vegades pel mateix indret. Crec que vaig fer una cursa acceptable, malgrat això vaig fer diversos errors petits que em van fer perdre uns quants segons, un a la fita 3, un a la 7 i un altre a la 9. Les errades més importants van ser a la fita 4 (+2’) que vaig confondre un tàlveg amb una rasa i vaig trobar dues fites abans de la meva, la 8 (+1’) al passar-me el carrer cap a l’esquerra, i a la 14 (+1’) al veure una fita vaig deixar de mirar mapa i vaig anar-hi directament pensant que era la meva i no ho era.

La nocturna es va disputar en un terreny força complicat al voltant del llac de la Cavayère, als afores de Carcassonne. Vaig fer un bunyol de cursa amb masses errades, amb la inseguretat que em produeix la foscor i amb l’afegit de que al dur la turmellera se’m va començar carregar un muscle de sota el bessó. Tot i anar amb un frontal tipus far com els dels professionals no em va fer millorar gaire els meus resultats a les curses sota les estrelles. Les pèrdues de temps més remarcables per errades de traçat, pèrdua de contacte amb el mapa o per aturades van ser a la 1 (+4’), a la 3 (+7’), a la 4  (+2’), a la 6 (+9’), a la 7 (+2’), a la 10 (+3’).

 
Imatge de la nocturna de l'edició de 2009

Diumenge el matí vam córrer la llarga, una cursa en la que vaig estar condicionat per la ja sobrecàrrega al muscle de sota el bessó causada per haver-me apretat massa la turmellera el dia abans. Així doncs, córrer vaig córrer però a un ritme molt baix que era la manera que menys dolor sentia. El terreny era el típic de garrigues i amb poca presència boscosa, però prou interessant per buscar quatre fites. Novament vaig errar en diversos controls que sumant-hi el baix ritme de cursa que vaig dur vaig perdre força temps, sobrepassant la barrera de les dues hores. Els errors tècnics a destacar van ser a les fites 6 (+2’), 7 (+2’), 10 (+3’), 11 (+4’), 12 (+2’), i 14 (+5’).

 
Després d’aquest intens cap de setmana hauré d’anar fer una sessió a la fisioterapeuta tant per solucionar la petita distensió muscular al turmell com per eliminar la sobrecàrrega. Núria que vinc!.

Per acabar espero poder tornar córrer ben aviat a França on malgrat es facin poques curses generalment són interessants i culturalment sempre va bé per refrescar mon français. De moment ja n’he anotat una a l’agenda per la temporada 2012, la que es farà a finals de juny a l’Étang de Lers (Ariège), amb un terreny pirinenc que pinta molt i molt bé. À bientôt France-O!

 La Cité de Carcassonne

_____________________________________________________________

[Resultats]
Relais > Hommes > 9ens/43 > 1h22’15’’ > +12’31’’
Nocturne > A > 4,4km ; 220m ; 18c > 34è/51 > 1h40’21’’ > +51’07’’
Longue distance > A > 8,7km ; 230m ; 17c > 36è/56 > 2h02’30’’ > +45’37’’



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada