dimecres, 11 de maig del 2011

Trofeo Comarca del Jiloca (Calamocha): Orientació i turisme

La cinquena prova de lliga espanyola de la temporada i l’última abans de l’aturada estival, ens duia cap a terres aragoneses, concretament a la comarca del Jiloca (Terol), a poc més de quatre horetes de casa.

Dissabte al matí, a prop de Monreal del Campo, es va disputar la cursa de distància intermèdia, uns 2-3 kms més llarga que les de mitja distància habituals. El terreny era una mescla de zones de bosc blanc i clarianes que permetien córrer per dins del bosc amb relativa facilitat, però per altra banda, el relleu era força irregular, amb nombroses valls i tàlvegs que et feien pujar i baixar desnivell de manera continua. A destacar també les plantes punxoses que hi havia i de les que me'n duc un bon record a les cames. Pel què fa a la cursa crec que em va sortir prou bé, sense errors importants, i per ser una cursa física vaig fer un bon temps. Les enganxades més importants les vaig fer a la fita 6 (+1’46’’) on em vaig desviar massa a la dreta i em va costar reubicar-me, a la 11 (+1’13’’) on també vaig anar massa a la dreta i vaig trobar el torrent massa avall, i a la 21 (+55’’) on vaig pujar un parell de corbes sense necessitat. Per la resta crec que bona part del temps que vaig perdre a cada parcial (entre 15’’ i 1’) el puc atribuir al físic, sobretot a la fita 16 on vaig perdre 2’18’’.


Un cop acabada la cursa i al no participar a l’sprint nocturn de Calamocha vam decidir anar-nos-en a fer turisme. La primera parada la vam fer a Terol (Teruel) que destaca per un casc històric força interessant amb diverses torres d’estil mudèjar i que sobresurten damunt la resta d’edificis, la curiosa figura del Torico a la plaça que porta el mateix nom, el mausoleu dels famosos “Amantes de Teruel” i l'aqüeducte de Los Arcos.



La segona aturada la vam fer al pintoresc poble d’Albarracín, on passejar-s'hi sembla traslladar-se uns quants segles enrere. Un poblet preciós que s'ubica dalt d'un turó-meandre sobre el riu Guadalaviar. Destaca pels nombrosos carrerons estrets, costeruts i sense ordre, el castell (en ruïnes), les muralles que de lluny semblen una reproducció a petita escala de la gran muralla xinesa,... Un nucli històric molt adequat per organitzar-hi un sprint, sencillament seria espectacular!. 
 

 

Diumenge al matí la cursa de llarga distància es traslladava als voltants de Luco de Jiloca en uns terrenys molt semblants als del dia anterior, tot i que a les vessants més obagues, mostra d’humitats elevades, la molsa encatifava el sotabosc. Com a la cursa de dissabte, penso que a trets generals vaig fer una bona cursa, malgrat certs errors puntuals. No vaig començar gaire bé perquè a la fita 2 ja vaig perdre més de 2 minuts amb una elecció d’itinerari força millorable. A la 8 i a la 15 vaig perdre uns 2 minuts més, tot i que en aquest cas penso que el motiu va ser més físic que no pas tècnic. En canvi, tot el contrari dels errors consecutius que vaig cometre a les fites 17, 18 i 19, on en total vaig perdre uns 7 minuts, imperdonable quan la cursa va força bé i queda tant poc per acabar. La 17 me la vaig passar perquè anava massa amunt, la 18 encara no sé amb què em vaig fixar per fer el recorregut que vaig fer, i a la 19 vaig fer un error paral·lel al confondre’m de construcció en ruïnes. Una llàstima! Però bé, estic molt content de sumar més de 80 punts en dues curses molt llargues com les d’aquest cap de setmana i que normalment són les que em costen més.


_____________________________________________________________
 
Distància Intermèdia > H21A > 7,2km ; 240m ; 24c > 13è/42 > 1h04'26’’ > +10’30’’
Llarga Distància > H21A > 8,6km ; 530m ; 20c > 13è/42 > 1h46'35’’ > +12’24’’
Trofeo Comarca del Jiloca > H21A > 11è/43 > 2h51'01’’ > +19’25’’


1 comentari:

  1. Ei!!! Molt bé aquest "turisteo". D'això se'n diu aprofitar bé el temps, la resta són tonteries.

    ResponElimina