dijous, 19 de maig del 2011

Dos Dies dels Pirineus: Com la nit i el dia.

Després d’un mes sense, la Copa Catalana tornava amb els Dos Dies dels Pirineus, repetint l’escenari de l’any passat al poble més petit de Catalunya, a Sant Jaume de Frontanyà (el Berguedà). El temps assolellat va acompanyar durant les dues jornades, si bé dissabte cap al migdia va fer un bon ruixat que ens va fer marxar ràpid deixant les converses a mitges. Pel què fa les curses, vaig fer uns resultats completament antagònics.

La cursa de mitja distància de dissabte vaig fer molts errors, masses. Una de les pitjors curses que he fet mai. L’origen dels errors per triar i remenar: voler córrer més del compte i per tant poca lectura de mapa, errors paral·lels, rumbs amb forces graus de desviació, manca de concentració a la segona meitat de la cursa al veure que ho feia tant i tant malament, etc, etc,... Tot i això fins a la fita 5 estava fent una cursa acceptable. Però a la 6 la primera enganxada amb un error paral·lel absurd de 2’22’’. I a partir de la 8 un error rere l’altre fins a la 15, perdent segons a raig fet. Una cursa pèssima, ara bé, a l’arribada no vaig perdre el somriure... almenys per riure de les pròpies cagades. El recorregut sobre el mapa ho diu tot, un tram final "espectacular"!.


En canvi, la cursa de llarga distància de diumenge tot va canviar i en general crec que vaig fer una cursa força rodona. Haver-ho fet tant malament el dia anterior em va fer sortir amb molta precaució per mirar de no equivocar-me, intentant no córrer més ràpid del compte per poder tenir la capacitat de visualitzar bé tots els elements del mapa. Aquesta vegada els errors que vaig cometre van ser molt puntuals. A la 2 vaig atacar per l'altre costat de l'esperó perdent uns segons. A la 5 em vaig desviar massa a l’esquerra en el punt d’atac. A la 6 no vaig reconèixer sobre el terreny la bifurcació del camí, fet que em va fer dubtar força i atacar per un lloc poc adient, massa a l’esquerre, perdent més de 2 minuts. La resta fins a la 14 bé, però sortint d’aquesta per anar a la 15, no vaig fer-ho pel millor lloc possible i em vaig desviar novament massa a l’esquerra. Abans d’arribar a meta però vaig perdre 23’’ més perquè no veia clar sobre el terreny on era la fita 200, fet que em va obligar a parar-me per llegir bé el mapa i no cometre un error pitjor. Al final una grata sorpresa, segona cursa de Copa Catalana de la temporada que m’instal·lava en posicions de podi, en aquest cas, en tercera posició a només 2’’ d’en Joan M., uiiiiii!


I ara què? Caldrà buscar altres distraccions ja que davant m’apareix una gran buidor en el calendari, amb molt poques curses fins l’estiu, poques possibilitats per no perdre el contacte amb els mapes, sobretot ara que toca preparar amb garanties el gran repte de la temporada, el meu debut al Jukola!!!! Queda just un mes però el cuquet ja comença a fer rau-rau a la panxa...

_____________________________________________________________


[Resultats]:
Mitja Distància > H21A > 2,8km ; 140m ; 17c > 21è/41 > 49'30’’ > +19’14’’
Llarga Distància > H21A > 5,6km ; 245m ; 17c > 3r/43 > 1h10'04’’ > +5’08’’
XV Trofeu 2 dies dels Pirineus > H21A > 11è/49 > 1h59'34’’ > +23’25’’

 

2 comentaris:

  1. Nen, que callat que t'ho tenies això del Jukola!!! al juny hi ha una liga norte a navaleno (soria), amb mapes molt bons, me'ls va ensenyar el centollín. L'ollorita vol fer ollofurgo i muntar-nos algun entrenament aprofitant que el dilluns 13 és festa a catalunya

    carles

    ResponElimina
  2. Aquesta proposta que em comentes de Liga Norte és molt temptadora. Si es fa i el 13 és festa a tot arreu, m'hi apunto. :) Fins aviat!

    ResponElimina