dimecres, 26 de gener del 2011

The Wild Boar Rogaining 2011

Per segon gener consecutiu ens n’anem cap a les Garrigues a participar a la The Wild Boar Rogaining. Ens esperaven sis hores assolellades però amb temperatures molt baixes, voltant entre oliveres, petits turons i boscos espessos de les rodalies de l’Espluga Calba, un poble desconegut per molts, però freqüentat per orientadors i que ja comença a ser un clàssic de principis de temporada.

Deixant enrere l'Espluga Calba
En aquesta edició ens calia dur frontal perquè amb l’endarreriment d’una hora el tret de sortida, ja que a les dotze ho feien els participants de l’edició de 24 hores, la part final de la prova es faria un cop ja s’hagués post el sol.

Després d’un bon esmorzar al bar del poble, anem fins a la plaça de davant l’església on al cap de poc ens donen els mapes per preparar una bona ruta. Però en aquesta edició era difícil trobar-ne una de bona sense allunyar-se gaire del poble. La que vam escollir jo i la Núria, segur que no va ser la millor, però li vam treure força suc. Amb el repic de campanes els equips sortim en totes direccions, per cadascun dels carrers que surten de la plaça.

Església de l'Espluga Calba
Jo i la Núria ens dirigim cap a les que hi ha a costat i costat d’una llarga pista al sud-est de l’Espluga Calba (48, 99, 67 i 104) dalt d’un petit altiplà allargassat. Després de trobar-les amb força fluïdesa, baixem als camps per pujar al següent petit altiplà per anar a fitar la 76 i la 46. Però aquí és on la caguem. La Núria volia anar a la 50 baixant pel camí i després tornar a pujar de dret, jo li vaig comentar que passant per allà acumularíem massa desnivell innecessàriament. Vist que el bosc fins aleshores era prou obert, la vaig convèncer d'anar-hi a nivell, però en aquella zona vam trobar un bosc molt espès i esgarrinxós. Vist el resultat, devíem perdre ben bé uns 25 minuts, el millor que podíem haver fet era deixar-la i haver anat a la 107 per exemple, i haver aprofitat per veure el poble de Fulleda.

De la 50 anem a la 83, situada en un coll. Allà hi trobem uns quants equips que aprofiten per menjar i em fan venir gana, i sense parar continuem però aprofito per anar menjant un entrepà boníssim de pernil salat. Ens dirigim a fer una ‘S’ de quatre fites molt properes (39, 59, 108 i 60), una de les quals es trobava dins d’una mena de pou de glaç (108). Si no haguéssim perdut temps a la 50, haguéssim pogut fer volta i trobar la 109 o la 42, però com que el temps ja comença a ser limitat retallem i anem fins la 81, passant pel camí del costat dels camps. La 81 era força difícil ja que la vegetació del seu voltant era molt espessa i es trobava a la punta d’un petit monticle allargassat. Un cop som al camí me n’adono que no porto la brúixola, faig memòria però ni me’n recordo d’on la puc haver perdut o deixat. Vist que l'objectiu de començar a buscar la brúixola en un terreny tant extens i trobar-la era molt difícil, decidim prosseguir cap a la 38, però des del lloc d’atac que triem, travessant pel coll, no ens en sortim perquè la vegetació és molt espessa i decidim deixar-la. Seguim cap a la 56 i 106, es comença a fer fosc, i deixem també la 51 i 82 que en un principi volíem fer. Ja amb els frontals encesos comencem el retorn a l’Espluga Calba per diverses pistes força amples. A mig camí fem una aturada per fitar-ne una més, la 102, ja que la 79 també l’havíem descartat. A partir d’aquí ja només quedava córrer un munt per intentar arribar a temps a meta. Per tot arreu s'anaven veient 2, 3... llumetes de frontals d’altres equips que també feien grans esforços per arribar a temps a l'Espluga Calba.

Diversos equips de la UEVic abans de començar la Rogaine
Finalment l'O-txa Rogainers UEVic arribem amb temps de sobres (5h55’50’’), amb 17 fites trobades i una puntuació de 90 punts. En un principi pensàvem que no era gaire bon resultat, però després d’haver vist les classificacions (9ens/44) a només a 9 punts de la 4a posició, encara podem estar prou satisfets. Això si, hem de seguir millorant, i algun dia potser tornem a casa amb una ampolla d’oli de les grosses!.

Per acabar la jornada, un bon àpat de seques amb senglar. Boníssim! Felicitats pels xefs. I una altra especial felicitació a tots els atrevits que van participar a la rogaine de 24 hores, només acabar-la ja era tot un èxit!

· Resultats finals per categories (XO): http://www.thewildboar.org/categories_6h.pdf

· Incidències: Que es tingui constància fins a dia d'avui, durant la prova, els rogainers van perdre 4 brúixoles, 1 iPod, 1 manta tèrmica i 1 paravents. Proposo que l'any que ve, la Rogaine de l'Espluga Calba passi a dir-se la Rogaine dels Objectes Perduts.