dilluns, 22 de novembre del 2010

Inicis

L'orientació és un esport que tinc el gust de conèixer des de l’any 2006, quan en Raül, un amic excursionista, em va comentar que anava a córrer en curses d’orientació i que anés un dia a provar-ho que, agradant-me com m’agrada anar a la muntanya, estava segur que m’ho passaria molt bé. Al mateix temps, a la Universitat de Girona, els Aligots van organitzar un curs d’introducció a les curses d’orientació i vaig apuntar-m’hi.

De seguida vaig veure que aquell esport m’atreia i poc temps després ja vaig participar a la primera cursa. Va ser una prova de Copa Girona que es va celebrar el 26 de març de 2006 a Miànigues (el Pla de l’Estany). Quinze dies més tard vaig participar a la prova de Blanes (la Selva), corresponent també a Copa Girona, aconseguint el primer podi en categoria iniciació. En veure les ganes que hi posava i que no omplien les places, un membre del Servei d’Esports de la Universitat de Girona em va convidar a participar als Campionats d’Espanya Universitaris que aquell 2006 es feien a Boadilla del Monte (Madrid). Jo no m’ho vaig pensar gens i li vaig dir que si, però que tingués en compte que serien la meva 3a i 4a cursa. Ell el què volia era omplir les 3 places que disposava i així ho va aconseguir. Així que tots contents!. Els resultats van ser més que acceptables en el debut en un esdeveniment d’aquestes característiques. Aquell 2006, també participaria a les populars de Vic (Osona) i Sant Julià de Vilatorta (Osona). Però fins un any més tard, no vaig córrer una altra cursa, també la popular de Sant Julià de Vilatorta. L’any 2007 només vaig participar a 2 curses més, una a l’Esquirol (Osona) i una altra a Ripoll (el Ripollès) que recordaré sempre perquè les fites estaven marcades sobre un mapa topogràfic. Durant el 2008 només van ser 4 les meves participacions: el Campionat de Catalunya Universitari a peu i en BTT-O disputats a Girona (el Gironès); l’Orienta’t 2008 de Roda de Ter que va suposar la meva primera victòria en aquest esport; i una popular a Terrassa (el Vallès Occidental).

Amb l’arribada de l’any 2009 tot va canviar. Vaig decidir federar-me i apuntar-me a un club, així vaig trobar la manera de ser més regular. Vaig escollir formar part de la Unió Excursionista de Vic, ja que al ser d’Osona, m’estimava més córrer en un club de casa. Mai m’hagués pogut pensar que m’hi enganxaria tant. Des de llavors i fins ara, pràcticament cada setmana participo en una cursa, ja siguin populars o oficials, de copa catalana o de lliga espanyola, rogaines, curses d’orientació en bicicleta de muntanya i fins i tot alguna cursa internacional.

Aquest esport m’ha donat l’oportunitat de voltar molt per Catalunya, de conèixer indrets magnífics i també de visitar nous països. Tot un plaer!

Estic orgullós de ser un membre més d’aquesta gran família que formem els orientadors i orientadores d’arreu. I sempre em sabrà greu no haver conegut aquest fantàstic esport forces anys abans.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada