dimarts, 30 de novembre del 2010

I Rogaine del Corredor

Diumenge, 5h50 del matí. Sona el despertador i amb molta son començo a arreplegar tot el material necessari per a la cursa. A diferència amb les altres rogaines que havia anat fins ara, l’hora de sortida no era a les 12h00, sinó que era a les 9h00, fet que ens obliga a matinar força. Després de moments d’incertesa amb la Núria, que se li havien enganxat els llençols, marxem cap a Dosrius (el Maresme).

El dia s’aixeca assolellat i sense que fes tant fred com s’esperava. Anem a buscar el dorsal, ens equipem i fem els últims preparatius abans de començar.

A les 8h45 ens donen el mapa i amb la Núria comencem a pensar en l’estratègia de la cursa, és a dir en la ruta idònia per a fer el major número de punts. Decidim fer un recorregut circular començant per les fites ubicades al nord de la urbanització, seguint per les que es troben a la part superior del mapa, i per acabar amb les que queden a banda i banda d’una llarga pista en baixada, que en cas d’anar apurats de temps (molt habitual a les rogaines), sempre pot ser una via d’escapament per córrer i arribar a temps a la meta. Des d’un bon principi decidim deixar la 33 perquè ens queda allunyada i només val 3 punts. També pensem que no tindrem temps de fer algunes de les fites del centre del mapa (61, 63, 73 i 93). Per últim, la 75 i la 34,  decidim que ja veurem sobre la marxa si tenim temps d’arribar-hi perquè es troben a un extrem del mapa i una mica aïllades.

Foto: Marta Soler

A les 9h i uns minuts es dóna el tret de sortida i iniciem el nostre recorregut cap a la fita 42. Molts dels equips coincidim en l’elecció i hem de fer una bona cua per fitar. Seguim cap a la 41, 51, 62, 91, 74, 94, 53, 54, 81, 65, 64, 83, 76 i 71. Anem fent, van caient les fites i amb poc temps ja duem un bon nombre de punts. A les 3 hores d’iniciar-se la cursa portem 96 punts, molts punts, ja que en d’altres rogaines eren aproximadament el nombre total de punts al finalitzar la competició.

En general em sorprèn positivament el paisatge d’aquesta zona de la serra litoral del Corredor, a diferència d’altres àrees del Maresme on s’han disputat curses d’orientació. Per exemple hi havia nombroses zones obertes on es podia fer drecera pel mig del bosc. Era interessant també la presència de molses i un sotabosc molt humit, amb diversos torrents plens d’aigua, un fet que es pot atribuir a l’orientació del vessant de la muntanya (obaga).

Gràcies al bon ritme que duem, amb la Núria creiem que tindrem temps de fer totes les fites del centre del mapa si deixem la 75 i la 34. I així ho fem, seguim cap a la 72, 92, 55, 52, 93, 73, 61 i 63.

Després de la 63 volem arribar-nos a la 32. Ens passem el trencant i fins que no ens n’adonem ja hem fet un bon tros en direcció la 44. I ja que hi som a prop l’anem a fitar. Però veiem que no ens queda massa temps per l’hora límit i pensem que és millor deixar definitivament la 32. Així doncs, anem directament a la 43 i la 31 abans d’arribar a meta. Al final, però, ens sobren 8 minuts i mig, una llàstima perquè haguéssim tingut temps de fitar la 32.

Arribem destrossats però molt satisfets d’aquest excel·lent resultat a la primera rogaine plegats. Hem assolit una xifra molt alta de punts (161) i per 4 fites no les aconseguim fitar totes. Fantàstic!

[Resultats]:
• Rogaine del Corredor > Mixte Sènior > 17a-18è/134 rogainers (7ens/52 equips) > 5h51'24'' > 161 punts/177 punts